BIP
Nadzór pedagogiczny

banner_MEN
edu science
 
junior media
erasmus plus
banner dora edu za
wypoczynek
ewd
ComeniusImpuls_border
Przykłady dobrej praktyki
Rejestracja przykładów dobrych praktyk Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
wtorek, 10 grudnia 2013 14:40

logo koSzanowni Państwo

 

Informujemy, że zgodnie z nowymi uregulowaniami prawnymi zadanie związane z publikowaniem przykładów dobrych praktyk od 1 września 2013 r. przestaje być realizowane przez Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. Zadanie to przejmują ośrodki doskonalenia nauczycieli. Kuratorium po tym czasie nie zamieszcza na swojej stronie internetowej nowych opisów tych przedsięwzięć. Sprawozdania z realizowanych w tym zakresie zadań prosimy przesyłać do właściwych instytucji.

 
Projekt współpracy transgranicznej „Zwierzęta uczą, leczą, kochają” Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
środa, 14 sierpnia 2013 15:28

projwspolNa wniosek dyrektora Zespołu Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie Wlkp. prezentujemy przykład dobrej praktyki – Projekt współpracy transgranicznej „Zwierzęta uczą, leczą, kochają”

 

Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie Wlkp. w celu poprawy jakości pracy szkoły poszerza swoje kontakty z partnerami z Niemiec. W bieżącym roku szkolnym szkoła podjęła współpracę z nową placówką, zainteresowaną wspólnym prowadzeniem działań na rzecz dzieci z niepełnosprawnościami. Działania projektu przygotowanego w ramach Funduszu Małych Projektów w Euroregionie "Pro Europa Viadrina" „Zwierzęta uczą, leczą, kochają” były pierwszą wspólną inicjatywą.

 

Więcej…
 
Realizacja innowacji pedagogicznej „Mały Eko-artysta - kształtowanie twórczych predyspozycji dzieci w wieku przedszkolnym do odkrywania, przeżywania i działania” Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
czwartek, 25 lipca 2013 13:19

riipNa wniosek dyrektora Przedszkola nr 2 w Lubsku prezentujemy przykład dobrej praktyki – Realizacja innowacji pedagogicznej „Mały Eko-artysta - kształtowanie twórczych predyspozycji dzieci w wieku przedszkolnym do odkrywania, przeżywania i działania”

 

Nieustanne wzbogacanie twórczości plastycznej dzieci, jak również rozwijanie świadomości ekologicznej wytworzyło potrzebę opracowania innowacji pedagogicznej. Stało się to realne i możliwe, ponieważ twórczość plastyczna i świadomość ekologiczna stanowi w przedszkolu w Lubsku szczególna tradycję i pasję w pracy z dziećmi. Sprawia wiele radości i satysfakcji, a odnoszone w tym obszarze sukcesy są swoistym sposobem promocji placówki.

 

Zabawy i zajęcia w ramach opracowanej innowacji miały charakter integracyjny. Brały w nich udział również dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, co wynika ze specyfiki i charakteru przedszkola.

 

Więcej…
 
Opracowanie i wdrożenie Programu Własnego Pracy SK PCK Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
piątek, 05 lipca 2013 14:43

wlpracNa wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka w Lubsku prezentujemy przykład dobrej praktyki – Opracowanie i wdrożenie Programu Własnego Pracy Szkolnego Koła Polskiego Czerwonego Krzyża

Dzieci stale potrzebują pozytywnych wzorców, autorytetów moralnych. Program realizowany w Szkole Podstawowej nr 1 w Lubsku bierze pod uwagę możliwości poznawcze uczniów oraz daje szansę na to, by mogli poznawać świat z radością i satysfakcją. Szkolne Koło PCK kształtuje w młodym pokoleniu wrażliwość, troskę o drugiego człowieka. W okresie pokoju niesie pomoc ofiarom klęsk żywiołowych, prowadzi honorowe krwiodawstwo, szerzy oświatę zdrowotną zwłaszcza wśród młodzieży, pomaga potrzebującym.

Więcej…
 
Ogólnopolska akcja „Tydzień chleba na zakwasie”. Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
wtorek, 02 lipca 2013 09:26

chlebnazakwaNa wniosek dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Jana Brzechwy w Szprotawie prezentujemy przykład dobrej praktyki – Ogólnopolska akcja „Tydzień chleba na zakwasie”.

 

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szprotawie włączył się aktywnie w nowe przedsięwzięcie, które zostało przyjęte z bardzo dużym zainteresowaniem ze strony uczniów oraz nauczycieli i skłoniło do zaangażowania w jego realizację. Działania podczas tego tygodnia obejmowały różne metody edukacyjne: wycieczka, prezentacja multimedialna, twórczość plastyczna, metoda zabawowa, poznania wielozmysłowego, praktycznych doświadczeń. Akcja ta pozwoliła szerzej spojrzeć na temat chleba, pieczywa wzbogaciła uczniów o nowe doświadczenie związane z produkcją chleba. Zajęcia takie stanowią dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną niezapomniane przeżycie, gdyż uczestniczą w nich wszystkie zmysły. Każde dziecko może w odpowiedni dla siebie sposób zapoznać się z tematem.

Więcej…
 
„Internetowy Teatr TVP dla szkół” Drukuj
Autor: Grzegorz Rados (Tel. 95 725 50 33)   
czwartek, 20 czerwca 2013 07:53

intdlaszkoNa wniosek dyrektora Szkoły Podstawowej im. Żołnierza Polskiego w Wędrzynie prezentujemy przykład dobrej praktyki – „Internetowy Teatr TVP dla szkół”

 

Program „Internetowy Teatr TVP dla szkół” niewątpliwie przyczynił się do uzyskania pozytywnych efektów dydaktycznych i wychowawczych uczniów Szkoły Podstawowej w Wędrzynie. Podstawą zajęć kreatywności teatralnej są zabawy integracyjne, różnego typu improwizacje i doskonalenie technik aktorskich. Programowi temu przyświecono zasadę systematyczności i stopniowania trudności w rozwoju artystycznym młodzieży, czym niewątpliwie był udział uczniów w spektaklach, w których wykorzystana została nowoczesna technologia internetowa. Praca nad realizacją programu sprawiła uczniom wielką radość oraz przyczyniła się do poszerzenia zakresu działań dydaktyczno-wychowawczych szkoły.

 

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 7

sio

prawo_oswiatowe

informator

system_ankiet